A fillérbaszó panel proli természetrajza

Sajnos a típus létezik. Kétségtelen. Még csak azt sem mondanánk, hogy nem költ túl sokat. Mert bizony jelentős összeget hagy minden nagyobb plázában, ahol akciós újsággal kezében, vérben forgó szemekkel kutatja az éppen lejáró szavatosságú (jó lesz az még …) holmikat.

Megveszi igen olcsón, „majd egyszer szükség lesz rá” felkiáltással a neon-zöld, krokodilos strandlabdát novemberben, a szánkót júliusban. Ő reklamál hangos szóval a vevőszolgálaton 12 Forint többletszámlázás miatt, alpári stílusban szidva szegény gyakornok pénztárost, aki persze nem tehet róla. És az elvet siratja.- mondja ő. Nem a 12 Forintot. (… dehogy nem!).

fillerbaszo.jpg

… és ő a te vevőd!
Beszól az ügyfélszolgálatosnak. A tizenharmadik napon leharcolva visszaküldi valami béna indokkal a cuccot amit vett tőled, neked meg kényszerűség visszaadni neki a pénzt. Előírja a törvény. Pedig szíved szerint egy kiskanál vízben szeretnéd megfojtani. Lassan, hogy eleget szenvedjen. Ő az, aki hangos. 500 örömmel vásárlóra átlag 4-5 ilyen jut. Különböző szemétségi fokon működik. Lehet, hogy csak írogat pár durva e-mailt. Nyafog, hogy ennyiért többet várt – pedig feketén-fehéren leírtad, videón is bemutattad, hogy mit kínálsz. Fikázza a cuccaidat, betrollkodja magát a Facebookodra és huhog, mint egy idióta bagoly. Zárt csoportokban folytat hadjáratot ellened, értékes idejét – vélhetően az akciós újságok bújása helyett – arra pazarolja, hogy bosszantson. Még az is lehet, hogy mindezt úgy, hogy sosem vett tőled semmit, csak éppen rád kattant. 

Ismerős?
Webáruház tulajdonosok most éppen úgy bólogatnak a gép előtt, akár a kisboltosok. A típus, amiről beszélünk, köztünk él, rejtőzködve, akár a gyíkemberek. Sok webes vállalkozót láttam már idegileg romokban heverni, sőt ígéretes vállalkozást egy korai szakaszban teljesen abbahagyni egy-egy ilyen elmeroggyant alak miatt. Pedig a megoldás nem is olyan nehéz.

figyellek_titeket.jpg

Mit ne csinálj? Ezeket:

  • Ne vidd le az árakat miattuk! Ők, bármennyire olcsón is adod a terméket, vagy a szolgáltatást, egyszerűen nyűglődni fognak. Tízezerért és ötvenezerért is. Ne ő legyen a mércéd!
  • Ne figyelj rájuk túlságosan. A figyelmed élteti őket. Azért csinálják, mert végre valaki figyel rájuk. Ha bejön, dobd ki és ennyi. Ne variáld túl. Ha van 500 vásárlód, azokra koncentrálj teljes erővel, akik elégedettek, akik visszatérnek hozzád. Ők vannak többen. Ez a néhány vevő bátran elmehet. Jobb lesz neked.
  • Ne gondolkodj azon, hogy erőn felül kezdj szolgáltatni, mert neki irreális elvárásai vannak, mert ráfizethetsz.
  • Ne gondolkodj azon, hogy a néhány hangos miatt megváltoztatod a termékedet, vagy a szoláltatásodat. Ha változtatnál, az 500 elégedettet kérdezd meg.
    Akkor változtass, ha ők igénylik, mert ők a többség.

 

Mit tegyél, hogy a vevőid között a lehető legkevesebb ilyen ember legyen?

  1. Először is vedd tudomásul, hogy átlagosan az 1-5% a vevőidből ilyen. Bármit is szolgáltatsz, vagy árulsz. Mert ez a statisztika. Mert ilyenek. Nem tőled függ.
    Ha olyasmit árulsz, ami az iskolázatlanabb tömegeket érdekli, akkor a számuk akár 10% is lehet. Ez a statisztika átlagos.
    (Ha nálad sokkal többen vannak, akkor viszont valamit te csinálsz rosszul. Akkor ők nem egy zajos kisebbség, hanem egy olyan vásárlói réteg, aki vásárolna tőled, ha jót adnál, és hallatja a hangját. Olyankor javítanod kell a terméken, vagy a szolgáltatáson, módosítanod kell a akár az árat is.)

  2. Úgy kommunikálj, hogy ne az árad legyen a döntő. Nem minden piaci szegmensben megy ez, tudom jól. De ha a te piacodon csak egy kicsi esély is van különbözni, szerethetőnek lenni, jobbat teljesíteni, akkor tedd meg. Ilyenkor a vevőid nem az árat nézik, hanem azt, hogy hol a kassza – és fizetni akarnak majd. Az egyéni, kedves, saját hangon megszólaló, őszinte cégek nyerőbbek azoknál, akiknél ordít, hogy csak eladni akarnak.

  3. Válaszd meg jól az áraidat. Néha az a gond, hogy a célcsoport számára nem reális az ár, amiért adni akarod a termékedet. Olvashattad valami sikerkönyvben, hogy kérj bátran sokat, mert akkor a prémium vevők jönnek. De mi van akkor, ha a prémium vevődnek még így is kevés amit adsz? A tömegnek meg nehezen megfizethető? (Erről részletesen beszél majd a www.arszabas.hu tréningünk)

    4. Folyamatosan legyél jelen. Akkor is, ha éppen iszonyú sok meló van. Én saját magamon látom, hogy ez mennyire nehéz. Kell egy felelős arra, aki olyankor is beszél. Azt kell mondja akkor is, ami az igazság: Iszonyú sok a munkánk, teljes erővel dolgozunk, hogy minden még jobb legyen. Ilyenkor lehet könnyebben kommunikálni az áremelkedéseket.

    5. Ha túl sok a munka, emelj árat! Ha jól vannak megszervezve a dolgok, ha embereket kell felvenned, hogy jobban dolgozhassatok, ha újra és újra jobb és jobb dolgok jönnek ki a kezetek alól, lehet, hogy árat kell emelnetek. Az áremelésnek vannak lépései. Az áremelés lépéseiről részletesen beszélünk majd a (www.arszabas.hu) tréningen.

Az pedig egyértelmű, hogy a panel-proli menjen bátran a multikhoz, akiknek bőven van rájuk apparátusa, ahol nem számít, hogy ők mit művelnek, ahol kifejezetten fel vannak készülve bástyaszerűen körbeépített jogszabályokkal arra, hogy ők ne okozzanak a szükségesnél nagyobb károkat.

Ha a konkunrenciád ár-versenyzési mániájával van bajod, olvass ITT tovább >> 

Tudod, azt a marhaságot, hogy a "vevőnek mindig igaza van", Steve Jobs szerint egy ilyen vevő találta ki? Szerintem hihetünk neki. 

Töltsd ki az alábbi jelentkezési lapot: