Édi kutyák összenéznek - ennél cukibb ma már nem lesz!

Annál is inkább, mert a kutyusok lehet, hogy egyetértésben vannak. Arról, hogy a kutyás világ nyelve legalább annyira összetett, mint a nőké. Kutyásokkal, kutyásoknak beszélni ugyanúgy egy külön nyelvezet, mint ahogy a nőknek. A kutya cukisági faktora magas. Állítólag kutyával / cicával és kisbabával mindent el lehet adni. Szerintünk a kutyásnak /cicásnak és kisbabásnak lehet jól eladni. 

Ma Magyarországon egy becsült adat szerint közel hárommillió kutyus és valamennyivel több cica lakik, több mint 80% él emberrel, (háztartásban, ami nem azt jelenti, hogy szobakutya). A maradék a kóbor, illetve a különféle átmeneti helyeken élő, gazdát kereső állatok száma. Ez tesók közt is azt jelenti, hogy ebben az országban minimálisan kettőmillió család (!!!) kutyás. Ha csak a fele ennek a számnak a felelős, a kutyára figyelmes kutyatartó, akkor egy őrületes marketing potenciált pillantunk meg, ahol bizony a piaci szereplőknek nem csak az a dolga, hogy a jól edukált, jól képzett kutyásokat kiszolgálja, hanem az is, hogy növelje a piacát, mert még bőven van hová! 

A kutyásoknak szolgáltató cégek egyszerűen nem tehetik meg, hogy csak egymással versenyeznek. Ha nem bővítik a piacukat, akkor lemaradnak. Ezért minden kutyás cég, még a legnagyobb, legprofibb is, igyekszik ebben a kutyás világban eligazodni és sokat tenni azért, hogy "jól nevelt gazdikat" produkáljanak. 

cukikutyak.jpg

Néhány olyan tapasztalati adat, amelyről nincsen statisztika, de aki ezen a téren jártas, valószínűleg igazolja: 

  • A kutyások - többnyire - jó fejek. 
  • Olyanok, mint egy népes család. Bármikor képesek egy táplálási, vagy szaporítási -tartási hiedelem miatt véresen egymás torkának esni, azonban egy másodperc alatt összezárnak és egységes sorfalat képeznek, ha arról van szó, hogy kutyásként bántás éri a kutyás társadalmat, ezért a kutyások igenis összetartó népség! 
  • A kutyások nem egységesek hiedelmeiket tekintve, de egységesek abban, hogy szeretik a kutyáikat! 
  • A kutyás ember költ a kutyájára és a legjobbat akarja neki! A tudása szerinti legjobbat. 
  • A kutyás társadalom tudásának jelentős részét a kutyás dolgokat gyártó cégek adják már hosszú ideje. Ők költenek innovációra, kutatásra, fejlesztésre, meg persze reklámra és tartalomgyártásra is.  
  • A kutyások általában segítik egymást, mert az, hogy béke legyen egy kutyás közösségben, mindenkinek érdeke. 
  • Sokfajta kutyás közösség van, a ház előtti "piszkospark" hajnali közönségétől kezdve a több tízezres deményista társadalomig, akik minden hónapban félmillányi töpirevalót grundolnak össze az árva ebeknel! Vannak még a fajtamentők, de ott a kutyatenyésztők zárt és elitista világa. Vannak az ölebesek, a harcikutyások, de ezer és egy szempont van, amivel egy marketinges operálhat. 
  • A kutyásnak nagy szíve van, szívesen ment, ápol, jótékonykodik, mert kutyás körben ez roppant menő dolog. (Edukáció, kitartó szemléletformáló célcsoport tanítás eredménye egyébként ez is!) 

 

A kutyás /cicás társadalom edukációjának fő platformjai: 

  1. - reklámok általi edukálás (A reklámból megismert dolgokat tényként fogadja el a gazda) 
  2. - blogok, webes tartalmak, melyek mögött valamely cég, és/vagy szervezet áll, s folyamatosan adja a szükséges információt azoknak, akik a témái iránt érdeklődnek. 
  3. - Facebook csoportok, rajongói oldalak, ahol oktató jellegű posztok közzétételével, és/vagy egymás tapasztalatainak megosztásával népszerűsítenek egy-egy irányzatot, nézetet, vagy terméket 
  4. - kiadványok, könyvek, brosúrák 
  5. - rendezvények - kiemelném a nonprofit szférából EBOVO egyesület rendezvényeit, melyek marketing szakmai szempontból professzionálisak - események, programok, előadások 
  6. - Youtube, videós tartalmak (Például Ebugatta tévé

A piaci szereplők köre számos. A kutyaruhától az állatorvoson át a tápok gyártóin keresztül a kozmetikusokig, a kutyafelszerelések, bútorok gyártóiig bezárólag széles réteg foglalkozik azzal, hogy a kutyásokat szolgálja. Alább egy kutyaiskola kézbe osztogatott kuponja, aminek nem ismerjük a beváltási konverzióját, de a kedvezmény értéke egy kiló jobb kutyatáp árát sem éri el, személytelen, így nehezebben buzdít interakcióra. 

unnamed.jpg

3 működő, és hatékony tipp, amivel a marketinget javítani lehet azoknak, akik ezen a területen aktívak: 

  1. Ne árengedményben gondolkodjunk! Induljunk ki abból, hogy a kutyások jó fejek és adjunk nekik lehetőséget erre! A mellékelt példa szórólap mindössze 5% árkedvezményt kínál ami nem indítja be a cselekvést, (a kedvezmény a vásárlónak jelentéktelen, a szervezőnek a magas költségek miatt sok!). Viszont például a fenti, híres, exkluzív kutyaiskola más lehetőséget is adhat! Az akciónk adjon valódi értéket! Mondjuk azt, hogy minden 10 főnél nagyobb csoport lehetőséget nyújt egy nehéz sorsú kutyus képzésére. Segítsünk együtt gazdit találni neki! Ha ezt meg is mutatjuk a weblapunkon, akkor ez egy kicsit mindig az oda járó iskolások sikere is. Sikeresnek lenni, segíteni jó dolog, egyúttal megmutatjuk azt is, hogy nem riadunk meg a nehéz esetektől sem. Ez növeli irántunk a bizalmat.

    Adjunk egyéni előnyöket, vagy adjunk lehetőséget a jótékonyságra. A hatás erősebb lesz, mint a kedvezménynél. (Egyéni előny sokféle lehet - erről érdemes konzultálni velünk!) 

  2. A gazdi a vásárló, nem a kutya! Nagyon sokan követik el a hibát, hogy a kutyának, vagy a szakmának, kollégáknak, túl tudományosan beszélnek, pedig a macskák is csak whiskast vesznek, szóval ennek semmi értelme. A gazdákat kell megszólítani! 

  3. Ne adjunk túl sokat, de fukarnak lenni sem menő! Ez a másik hiba! Adunk bőséges cserét, de ne annyit, hogy a vevő ingyen megkapja tőlünk azt, amiért örömmel fizetne, vagy a konkurenciához menjen azért, mert nem voltunk elég gyorsak, vagy kevés információt adtunk! 

    Ha szívesen megíratná velünk weblapja, blogja, facebook oldala anyagait, hívjon telefonon! 70/3367444