Szövegszerviz a márkádhoz – Semmi sufni tuning (Grafológia teszt a cikkben!)

A Mazuri Marketing szervezésében nemrég tartott konferenciára tartva láttam valamit, amit nem akartam elhinni. Az előadásom címe az volt, ami ennek a cikknek is: Szövegszerviz a márkádhoz. Mindjárt mondom, mit láttam, de előbb nézzük meg, mi is az a sufni tuning! 

Ugye ismerős a kifejezés? A magyarok többsége ilyenkor nyerít fel, mert felrémlik előtte boldog gyermekkora Ladája, (vagy éppen valami kis rizsrakéta), amit édesapja „tuningolt" folyton a kerti garázsban vagy a hátsó udvarban. Nyakig olajosan csúszott-mászott az autó alatt – öcsi kiszuperált gördeszkáját használva a háta alá –, ki sem látszott a motortérből, és amikor a felesége kikiáltott, hogy „Ebéd!", órákig tartott, míg újra emberhez méltó kinézetet nyert. Erre gondolom mindenki emlékszik, már, akinek akkoriban volt autója.

 tuning_lada.jpg

Nos, az az autó, amit én láttam, nem így nézett ki!

Ez egy olyan kocsi volt, amitől minden autósnak leesett az álla. Nem rohant az sehová, de a sofőrök lassítottak, hogy körbenézzék! Érted? Roham, csúcsforgalom, de ezek az autósok lemaradtak, mert meg akartak nézni egy másik márkát. Ami nagyban különbözik attól, amiben éppen ülnek. Bármilyen autó is legyen az! Anélkül, hogy ez a menő kocsi nyomult volna, egyszerűen előre engedték, hogy megbámulhassák. Az a kocsi olyan volt, amire mindenki vágyik kicsi korában. Igen, még a lányok is…

Na annak a kocsinak a gazdája aztán biztosan nem áll be odahaza a betonkeverő, meg a flexes polc mellé garázsba. Vagy áll fel az akna fölé és kezdi el baszigrálni alulról a verdát... Sőt, annak a kocsinak a gazdája teljesen biztos, hogy nem csinált drótvázra, epoxigyantából légterelőt, és nem akarja színre fújni szórófejes festékkel...

Amikor a saját márkádról van szó, akkor úgy kell tekintened rá, mint egy ilyen csúcsjárgányra. Mert ez a márka! Az, ha van egy logód, még messze nem márka. Az, ha az emberek összesúgnak a márkád kapcsán, vagy magukra tetkóztatják, na az már márka! Érted? Én építettem már ilyen márkát!

A márka egy érték. Olyan érték, aminél szükséged van arra, hogy márkaszervizben legyen minden
Ez egy KKV-nál nem azt jelenti, hogy milliárdokért kell bevonni külsősöket, de az isten szerelmére, felejtsd már el a szerelőaknát, meg a garázsba kötött ipari áramot, ha a marketingedről van szó! Ha fáj a vakbeled, akkor nem veszel egy önkiszedő szettet, hanem elmész orvoshoz. Miért akarnál a cégednek, a márkádnak kevesebbet ennél? Szerinted, ha valami tákolt megoldás van, az biztonságos?

biztonsagos.jpg 

Mielőtt befizeted a konkurenciát a fenti wellnessbe – mértem, lenne rá igény! –, gondolkodj egy kicsit!
Először is tisztázd, hogy a márka te magad vagy, vagy a cégedben vannak márkák. Eszerint tudsz gondolkodni a kommunikációdról. Nézzünk most egy egészen konkrét példát!

Rajzolj kérlek egy autót!

(Ne olvass tovább, míg nem vagy kész!) 

Most nézd meg az általad rajzolt autót. Mit gondolsz, a többiek a saját gépük előtt ülve ugyanazt az autót látják most maguk előtt, amit te rajzoltál? Mindenkinek a fejében egy másik ideális kép él az autóról! Ugye de jó? Milyen ügyes vagy! Nincs két egyforma kocsi. Ez azért jó, mert nektek ugyanilyen a cégetek! Egyedi! Sőt, ha ki akarod szolgálni a vevőidet, elég könnyen el is tudod képzelni, hogy milyen jellegű kocsik is születtek most. Gömbölyű és szögletes, kidolgozott és elnagyolt...

És te, mint a céged képviselője, marketingese, ugyanígy vagy, ahogyan az autó, amit rajzoltál. Kérlek tedd el ezt a rajzot, és ha személyesen is találkozunk még visszatérünk erre. Tudjátok, veszélyes vagyok, mert egy grafológus mást is lát egy ilyen rajzban.

Addig is nézzük, hogy milyen típushibákat szoktak a cégek elkövetni, ami beillene sufni tuningnak, amikor kommunikálnak.

  • Az egyik a tegezés és a magázás keverése – miért nem egységesíted?
  • Ad hoc kommunikáció – amitől nem lesz stabilitás érzete a kedves vevőnek. Jobb a semminél, de kevesebb a valaminél. A varázsszó: rendszeresség! Mint az olajcserénél...
  • Helytelen árajánlat adás, rossz ügyfélszolgálat, nincs meg a saját hangjuk, modorosak, cukiskodnak, keveset vagy sokat mondanak, nyomulnak, vagy épen szégyenlősködnek – nem jók az arányok, mert gyakori, hogy mindent egy ember akar csinálni! FOGALMA NINCS KINEK BESZÉL!

Nem tudja megmutatni, vonzóvá tenni és eladni a márka üzenete mögött a terméket! Nem tudja, hogy kinek tud a legjobban segíteni, sőt lehet, hogy nem is érti, hogy azzal, hogy a piacon van, miért tesz jót a világnak (és lehet, hogy nem is tesz jót...) – tehát ezt tisztáznod kell.

A tervezett kommunikáció fontossága (üzleti terv – marketing terv – kommunikációs terv)

  • Kinek beszélünk?
  • Mit mondunk?
  • Mikor mondjuk?
  • Miért azt mondjuk?
  • Milyen választ várunk?

Ahhoz, hogy tudd, hogy kinek mit mondasz, az apró jelekből kell olvasni. A márkaszerviznek megvannak azok a szuper csúcsdiagnosztikai kütyüi, amire rákötik a kocsit, és máris tudod hogy mi a baja. Míg a szerelő Józsi bácsi egy napig találgat, aztán vagy kitalálja, vagy nem. A szomszéd Pista meg „aki ért hozzá", egyszerűen elrontja és kész.

A kommunikációban a hozzáértés fokai ugyanígy vannak.

Kell hozzá marketingtudás, pszichológiai ismeretek, jó írás- és fogalmazókészség, és persze a cégtől kell a segítő szándék, mert anélkül nem megy. Aki rühelli a vevőit, azzal sosem lehet zöld ágra vergődni!

Vannak klasszikus női megoldások

noimegoldas.jpg

Először is tisztázzuk, hogy ez amit a képen látsz, nem sufni tuning, hanem egy találékony megoldás addig, míg el nem érsz a szervizig biztonságban. A magyar KKV tele van ilyen megoldásokkal, és ettől olyan szuperek ezek a vállalkozások. Pláne a női vállalkozók Magyarországon – elképesztően találékonyak. Olyan megoldásokat tudnak, amik hajmeresztők. Néha szó szerint! Adsz nekik egy hajkefét, meg szigszalagot és megoldják, ha arról van szó. Ez a női találékonyság az, amire a férfiak azt mondják, hogy nem lehet kiismerni. Ki lehet! Egyszerűen elég, ha nő vagy! Mitől nem sufnituning ez? Mert látszik rajta, hogy nem végleges megoldásnak szánták, hanem egyszerűen addig szól, míg be nem ér vele a gazdája a szervizbe – de addig is lát a tükörben...

Néha egy rossz döntés, vagy egy gyors megoldás jobb, mintha nem csinálsz semmit!

A legjobb, hogyha nőknek beszélsz, akkor lebontod a sufnit. Nem kell! Legyél te is olyan, mint az első példámban az a szuper autó, amit mindenki megbámult! Különleges, egyedi, ahol nem azt nézik, hogy drága, hanem ahol azt várják, hogy hol lehet fizetni érte – vagy hogy lehet kipróbálni!

Írj egyedi tartalmakat, tanuld meg, hogyan kell, vagy válassz olyan ügynökséget, ahol ezeket az apró részleteket is olvasni tudják, sőt, figyelembe is tudják venni akkor, ha „elkapó" oldalt, blogcikket, Facebook-oldalt kell írni.

A képen egy magyar jó szándékú KKV-vállalkozó keleti rokona látható, aki kitalálja, hogy profilt bővít és örül, hogy a célcsoportja boldog!

magyarkkv.jpg

Láttál már ilyet a szomszédban? Ha szeretnéd elkerülni, hogy így járj, akkor gyere el a tréningemre! 

 

 

Köszönet a lehetőségért a Mazuri Marketing csapatának, íme egy fotó a telt házas eseményről: 

mazuri_kep.jpg