Mi az a hüvelykujj / ököl szabály, és miért jó ez nekünk!

A magyarban ököl szabálynak is hívják, egy laza angol szókapcsolatból egyre gyakrabban fordítják hüvelykujj szabálynak a tapasztalatiságot. Olyasmit értenek alatta, ami csak úgy nagyjából, az esetek többségében igaz. Általános szabályok, amit egyszerű tapasztalás útján nyertünk. Úgy is mondhatjuk, hogy "rám igaz".

okolszabaly.jpg

A kínai gyógyászatban egy cun, az egy hüvelyknyi távolság. A kínaiak bölcsen a kedves kliens saját testarányait vették figyelembe, amikor például egy akupunktúrás pont helyét kijelölték. Vagyis ha egy leírásban úgy volt megadva, hogy a csuklótól az alkaron 2 cun, akkor már mérheted is a pulzusod. Már látom, ahogy próbálod ... ugye? 

Az ököl szabály ugyanaz. Egy ember - a kínai bölcsek szerint - annyi ételt kell fogyasszon, amekkora az ökle, mert a gyomor mérete körülbelül az öklével azonos. Ez náluk is csupán ököl szabály, hiszen az ételek minősége is hozzájárul ehhez. Inkább afféle viszonyítási pontot jelöl. 

Ez a bölcs mértékegység máig működik. Nem az orvoshoz, hanem a beteghez mér, nem az orvos kényelmére, hanem a beteg gyógyulására van. 

Legyenek neked is saját ökölszabályaid! 

A mértékegységed te magad vagy. Egyedi vagy te is meg a céged is, így az ököl szabályok rád úgy lesznek igazak, amekkorák a te öklöd. Tehát ha hallasz egy efféle szabályt, akkor óvatosan gondolkodj. Az ököl szabályok a  többség számára jók. Azonban te lehet, hogy egyéniség vagy. Ezért az a szabály nem lesz igaz rád. 

Nézzünk öt ökölszabályt, amit mindenképp nézz meg, hogy igazak-e rád? 

A Facebookra legjobb (este -reggel -délben - hatkor) posztolni, mert a legtöbben akkor nézik! 
Valóban? Mi lenne, ha megnéznéd, hogy ez rád igaz-e? Nekem van egy csomó facebook oldalam, de szinte mindegyiknél kicsit más a statisztika! Van ahol elég napi két poszt, van ahol kétóránként lenne ideális posztolni, csak győzzük ... 

A magán felhasználóknak a legjobb kedden, az üzleti felhasználóknak vasárnap délelőtt hírlevelet küldeni, mert akkor nyitják meg a legtöbben! 
Valóban? Mi lenne, ha megnéznéd, hogy ez rád igaz-e? A te feliratkozóid hogy szeretik? Mikor a legaktívabbak? Mikor szeretik megnyitni a hírleveleket? Sőt, van egy jó hírem. Rendszerességgel és érdekes tartalommal bizony akár te is megmondhatod, mikor nyissák a leveleidet. Jó példák erre a "szerelem csütötök" vagy a hét indító hétfői, vagy a hetet összegző vasárnapi levelek, amelyeknek van egy apropója arra az adott napra. Ha az érdekes, és mindig akkor küldöd, akkor bizony megnézik ... 

A Facebookon kötelező tegeződni, ott ez a bevált szokás! 
Valóban? Mi lenne, ha megnéznéd, hogy ez rád igaz-e? Egy orvosi oldalon például a magázódás sokkal jobb konverziót hoz, mint a tegeződés, egy sporttársi oldalon viszont tilos magázódni, mert éppen ellenkező hatást vált ki. Úgy beszélj az ügyfelekhez, ahogy a hétköznapi életben is szoktál. 

A Google hirdetések ma már sokkal drágábbak, a facebook hirdetés jobban megéri! 
Valóban? Mi lenne, ha megnéznéd, hogy ez rád igaz-e? Mit hirdetsz? Webáruházat? Esetleg brandet építesz? Vagy feliratkozókat gyűjtesz akik érdeklődnek a kínálatod iránt? Mekkora kerettel gazdálkodsz? Mi a leggyakoribb útvonala a vásárlónak, hogy jut hozzád? Ha ezeket tudod, lehet, hogy mindkét hirdetési csatornán jelentős bevételeket szerezhetsz. Azért, mert egyik embernek ezek az adatok lettek igazak, a másiknak ugyanezek hamisak lehetnek. 

Soha ne fizess újságcikkért, mert nem éri meg, nem hoz annyi vásárlót, mintha ugyanazt egyszerű Facebook / Google hirdetésre költenéd! 
Valóban? Mi lenne, ha megnéznéd, hogy ez rád igaz-e? Ha a keresőkön való jó helyezéshez linkekre, brandre, széles körű ismertségre van szükséged, akkor bizony nem fogod megúszni, hogy költs cikkekre is. Ugyanakkor a cikk célja nem az, hogy eladást generáljon, hanem az, hogy megértesse az emberekkel, hogy a problémájuk valós és van rá megoldás, a te terméked / szolgáltatásod formájában. Ha hoz eladást, az csodajó, de nem az a dolga. Viszont ha már eleve te vagy a kereső első helyén, ha mindenki csak úgy ír rólad, mert érdekes a témád, akkor ne fizess a cikkekért. 

A sort lehetne még folytatni. Számos efféle ökölszabály van, amit mindig vizsgálj meg, hogy valóban úgy van-e? Mi lenne, ha megnéznéd, hogy ez rád igaz-e? Ugyanazt az eredményt kapnád-e mint a nagy átlag? 

Ha ez megvan fektesd le a saját területed ökölszabályait, azokat az irányelveket, amik rád igazak! 

Ha az irányelvek kidolgozásában örülnél némi segítségnek, jelentkezz a következő, Április 26-án, a Cosmic Latte szalonba szervezett marketing szemléletű szövegíró képzésünkre! Bővebb infók >>