Nyald meg a cerkád hegyét!

Amikor valaki céget tervez, általában leül, kockás papírt vesz elő, megnyalja a ceruza végét, vesz egy mély levegőt és számolni kezd ... Te is így kezdhetted, mondjuk lehet, hogy papír és ceruza helyett valami táblázatkezelőt használtál, de nem ez a fontos, hanem az elv. Ahogy nekiül az ember. A legjobb tudása szerint, ami vagy elég, vagy nem.

És jött a matek. Ára /haszna. Mennyi a konkurensnél? Mennyiért éri meg nekem? Osztunk, szorzunk .... 

matek_01.JPG

... és végül a hasadra ütsz, kiválasztasz egy neked reálisan hangzó számot, meghatározod, hogy mindenképp 99-re végződjön, majd mint aki jól végezte dolgát, beáraztad a dolgokat. 

És tényleg ennyi volna az árszabás? Kész is? Vajon maximalizáltad a profitodat? 

Bár híresen semmi közöm nincs a szkeptikusok társaságához, most mégis egy kicsit furán nézek rád, ha azt mondod, hogy így jól van. Ugyanis ennél jóval többre van szükséged. 

Tudod miért? Felsorolok itt néhány olyan nehézséget, amivel a vállalkozók találkozni szoktak, amikor árazási kérdésekről beszélgetünk: 

  • Lehet, hogy több pénz marad a zsebedben ha 1000 dolgot adsz el egy kicsit olcsóbban, mintha százat egy kicsit drágábban? (Nem tudom, így van-e, de lehetséges ..) 

  • Lehet, hogy ha felemeled az áradat, akkor mindenki zúgolódni fog, esetleg elpártolnak. Igen! Hogy kéne ezt jól csinálni? Mik azok a lépések, amiket követned kell, ha árat emelsz? Fontos-e, hogy zúgolódnak? (És egyáltalán ki zúgolódik?) 

  • Lehet, hogy nem is mersz árat emelni, vagy árat csökkenteni, mert félsz attól, mit szólnak azok akik eddig vettek? 

  • Lehet, hogy árakciókon kívül semmi más nincs nálad, s a forgalmad jelentős részét azok az időszakok teszik ki, amikor alig van már hasznod azon, amit árulsz? 

  • Lehet, hogy az elején elrontottad az egészet, de gőzöd nincs, hogy kéne kijavítani, és jobban pozicionálni az árakat? 

  • Meg mernéd tenni azt, hogy egyetlen tollvonással megduplázod az áraidat? És triplázni? Menne ez? 

  • Mit szólnál, ha jönne valaki és megmutatná, hogyha féláron lenne az amit árulsz, akkor a forgalmad mekkora volument érhetne el? (Akár a minőségből engedve is ..) 

  • ... vajon akkor mi lenne, ha kiderülne, hogy amit árulsz, nem azért nem megy, mert bénagéza vagy, hanem mert nincs igény mégsem arra a dologra amit árulsz? Lehet, hogy annyiba kerül az igényt felkelteni, hogy az egész nem éri meg, úgy ahogy van ... 

A sor folytatható - folytasd is bátran. Nehogy azt hidd, hogy egyedül vagy ezekkel a kérdésekkel! Azért írtam őket, mert nagyon sokan szenvednek attól, hogy nincs kivel beszélgetni ezekről a témákról. Ezért csináltuk meg az Árszabás tréningünket.
Mert minden második ügyfélnél valami hiba van az árak körül. 

 Mi lenne, ha te a minden elsőbe tartoznál? Jelentkezz be most!